REGULAMIN SKLEPU INTERENTOWEGO
WWW.ROLKAHURT.PL
ANDRZEJ JAKUBOWSKI WŁAŚCICIEL FIRMY „ROLKA ANDRZEJ JAKUBOWSKI” Z SIEDZIBĄ W LUBONIU (62-030) PRZY UL. DŁUGIEJ 52A, WPISANA CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZEZ URZĄD MIASTA LUBOŃ, WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, NIP 777-248-48-52, REGON: 634313202, ADRES MAILOWY: ROLKA_POZNAN@INTERIA.PL, TELEFON: 609-760-114, FAX 618-103-681, WPROWADZA NINIEJSZY REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PROWADZONEGO POD ADRESEM WWW.ROLKAHURT.PL ZWANY DALEJ REGULAMINEM.
POSTANOWIENIA OGÓLNE:
§1.
Określone w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Andrzej Jakubowski właściciel firmy „Rolka Andrzej Jakubowski” z siedzibą w Luboniu (62-030) przy ul. Długiej 52a, wpisana Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej przez Urząd Miasta Luboń, Wydział Spraw Obywatelskich. NIP 777-248-48-52, REGON: 634313202, adres mailowy: rolka_poznan@interia.pl, telefon: 609-760-114, fax 618-103-681
2. Kupujący – podmiot, który złożył zamówienie zgodnie z Regulaminem.
3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Strony Internetowe – strona https://rolkahurt.pl, www.facebook.com/rolkahurt
5. Płatna Infolinia – numer telefonu 609-760-114 (zgodnie z pakietem taryf dostawcy usług, z którego korzysta Kupujący)
6. Towar – każdy towar opisany i oznaczony ceną sprzedaży na Stronie Internetowej.
7. Zamówienie – złożenie oświadczenia woli przez Kupującego zgodnie z wzorem zamieszczonym na Stronie Internetowej, za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, mailowo, telefonicznie poprzez płatną infolinię.
8. Rejestracja Zamówienia – informacja wysłana do Kupującego, że jego Zamówienie wpłynęło i zostało zarejestrowane.
9. Potwierdzenie Realizacji Zamówienia – informacja wysłana do Kupującego, że jego zamówienie zostało przyjęte do realizacji, określająca rodzaj Towaru, cenę, koszty wysyłki, dodatkowe koszty Zamówienia.
10. Dostępność Towaru – znajdowanie się Towaru na magazynie Sprzedającego w chwili umieszczania przez Sprzedającego informacji o Towarze na Stronie internetowej.
§ 2.
Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedającym a Kupującym na podstawie złożonego Zamówienia i jest Kupującemu doręczany w formie elektronicznej wraz z Rejestracją Zamówienia. Kupujący akceptuje niniejszy Regulamin poprzez zaznaczenie „Akceptuję warunki Regulaminu” przed złożeniem Zamówienia.
ZAMÓWIENIA:
§ 3.
1. Zamówienie składa się za pośrednictwem Strony Internetowej (bez konieczności rejestracji), Płatnej Infolinii albo mailowo.
2. Wszystkie ceny zawierają wszelkie podatki, cła oraz inne dodatkowe opłaty. Koszty dostawy są naliczane po złożeniu zamówienia i są dostosowywane wg najkorzystniejszych taryf dla Kupującego.
§ 4.
Zamówienie uważa się za złożone i wiążące Kupującego jako oferta przez okres 7 dni od jego otrzymania, jeżeli:
1. Osoba uprawniona do jego złożenia wypełniła w nim zgodnie z pouczeniem wszystkie pola oznaczone jako konieczne do wypełnienia i wysłała Zamówienie do realizacji zgodnie z procedurą podaną na Stronie Internetowej oraz
2. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu oferty dokonał Rejestracji Zamówienia, potwierdzając tym samym jego otrzymanie oraz
3. Złożyła oświadczenie o akceptacji Regulaminu zgodnie z informacją zawartą w Rejestracji Zamówienia.
ZAWARCIE UMOWY.
§ 5.
1. Zamieszczona na Stronie internetowej informacja o Towarze wraz z ceną nie stanowi oferty w rozumieniu art. 543 KC, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
2. Umowa zostaje zawarta z chwilą, gdy Kupujący otrzyma od Sprzedającego w formie mailowej na podany przez siebie adres Potwierdzenie Realizacji Zamówienia.
3. Kupujący może cofnąć Zamówienie do momentu braku wpłynięcia należności na konto Sprzedającego. Oświadczenie o cofnięciu Zamówienia składa się Sprzedającemu na adres mailowy, z którego Sprzedający wysłał informację Rejestracja Zamówienia.
4. Kupujący, po otrzymaniu Potwierdzenia Rejestracji Zamówienia zobowiązany jest do wysłania Sprzedającemu akceptacji i zgodę na przedstawione warunki zamówionego Towaru wraz z kosztami wysyłki oraz dodatkowymi innymi kosztami.
5. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Regulaminu następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
PŁATNOŚĆ
§ 6.
1. Kupujący ma możliwość wyboru formy płatności spośród następujących:
- przelew bankowy
- płatność przy odbiorze (tylko przy odbiorze osobistym)
2. Sprzedający może ograniczyć prawo wyboru Kupującego do formy płatności, jeżeli Kupujący nie wywiązał się z zobowiązania wobec Sprzedającego w ramach innych transakcji.
3. Sprzedający nie przetwarza i nie przechowuje numerów kart ani żadnych danych pozwalających na autoryzację płatności.
§ 7.
1. Za termin płatności uważa się wpłynięcie środków na rzecz Sprzedającego.
2. W sytuacji, kiedy Kupujący wybiera przedpłatę, termin płatności wynosi 3 dni od dnia zawarcia umowy.
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
§ 8.
Zamówienia są realizowane na terenie całego kraju, za pośrednictwem przewoźnika wybranego przez Sprzedającego lub poprzez wskazanie przewoźnika przez Kupującego.
§ 9.
1. Za datę zrealizowania Zamówienia uważa się datę jego przekazania przewoźnikowi.
2. Zasady odbioru Towaru od przewoźnika określa przewoźnik w miarę możliwości po konsultacji z Kupującym.
3. Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu rzeczy wolnych od wad. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady Towaru z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Kodeksu cywilnego.
§ 10.
Zamówienie może być realizowane częściami, jeżeli Kupujący wyrazi na to zgodę.
§ 11.
Kupujący będący Konsumentem ma prawo sprawdzić stan Towaru przy jego odbiorze od przewoźnika pod kątem ustalenia, czy nie jest on uszkodzony.
KOSZTY
§ 12.
Koszty przesyłki Towaru i inne zaakceptowane w formularzu Zamówienia koszty ponosi Kupujący.
§ 13.
Koszty przesyłki Towaru i inne koszty zostaną wskazane Kupującemu mailowo i doliczone do płatności Kupującego za Towar. W przypadku zakupu towarów ponadgabarytowych, po złożeniu zamówienia Sprzedający skontaktuje się z Kupującym w celu potwierdzenia najbardziej optymalnego kosztu dostawy zakupionego towaru do Kupującego.
§ 14.
W przypadku zwrotu przesyłki do Sprzedającego związanego z niemożliwością jej doręczenia na adres wskazany przez Kupującego z przyczyn niezawinionych przez Sprzedającego, Kupujący zostaje obciążony kwotą nadania przesyłki zwrotnej a zwrot należności za zakupiony towar będzie umniejszony o kwotę usługi transportowej.
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
§ 15.
1. Sprzedający może odstąpić od umowy zawartej z Kupującym jeżeli Kupujący uchybi terminowi płatności, o którym mowa w § 7 ust. 2; odstąpienie może nastąpić w terminie 15 dni od dnia zawarcia umowy.
2. W przypadku nieodebrania przesyłki przez Kupującego, Sprzedający po otrzymaniu zwrotnym przesyłki, zwraca należność Kupującemu pomniejszoną o wartość transportu przesyłki zwrotnej do Sprzedającego.
§ 16.
W wypadku gdy Sprzedający nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez Kupującego, Sprzedający może, zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem Kupującego na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt Sprzedającego.
REKLAMACJE
§ 17.
1. W przypadku gdy sprzedany Towar ma wady Kupujący może skorzystać z następujących uprawnień:
- żądania obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady. Jeżeli Kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- żądania wymiany Towaru na Towar wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, sprzedający może odmówić wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Towaru sprzedanego.
2. Zgłoszenie reklamacyjne należy zgłaszać na adres Rolka Andrzej Jakubowski ul. Długa 52a, 62-030 Luboń lub na adres e-mail Sprzedającego biuro@rolkahurt.pl, za pośrednictwem, Płatnej Infolinii oraz osobiście. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia reklamacji oraz określać żądanie Kupującego. Zgłoszenie powinno być podpisane oraz zawierać aktualne dane Kupującego.
3. Sprzedający ustosunkowuje się do żądania Kupującego w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji.
4. Wadliwy Towar uprzejmie prosimy odsyłać na adres:
Rolka Andrzej Jakubowski ul. Długa 52a, 62-030 Luboń
5. Odesłanie Towaru wraz z wypełnionym formularzem reklamacji (do pobrania na Stronie Internetowej) ułatwi i może przyspieszyć jej rozpoznanie.
6. W przypadku nieuwzględnienia przez Sprzedającego roszczeń Kupującego związanych z wadliwością Towaru, Kupującemu (poza możliwością dochodzenia swoich roszczeń przed sądem) przysługuje również prawo skorzystania z pomocy odpowiednich, wyznaczonych do spraw ochrony konsumentów organów, w tym między innymi do Powiatowego (Miejskiego) Rzecznika Praw Konsumentów lub Inspekcji Handlowej zobowiązanych do udzielania konsumentom bezpłatnej pomocy w zakresie przewidzianym przepisami prawa. W celu uzyskania odpowiedniej pomocy należy zgłosić się do organu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta. Konsument ma prawo również do skorzystania z możliwości polubownego dochodzenia swoich roszczeń przed właściwym Sądem Polubownym Sądem Konsumenckim tworzonym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej składając w tym celu do sądu wniosek o rozpatrzenie sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.
DANE OSOBOWE
§ 18.
Szanujemy prywatność Kupującego w sklepie https://rolkahurt.pl. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jego dane osobowe przetwarzane są tylko w celu realizacji Umowy zakupu towaru, realizacji umowy sprzedaży oraz rozpatrywania reklamacji. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że:
1. Administratorem jego danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji zamówienia jest Andrzej Jakubowski właściciel firmy „Rolka Andrzej Jakubowski” z siedzibą w Luboniu (62-030) przy ul. Długiej 52a, wpisana centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej przez urząd miasta Luboń, wydział spraw obywatelskich, NIP 777-248-48-52, REGON: 634313202;
2. Ma prawo dostępu do swoich danych w celu ich kontroli i weryfikacji,
3. Ma prawo wystąpienia do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, przy czym usunięcie danych przez Administratora oznacza, że Zamówienia danego Klienta nie mogą być realizowane.
4. Udostępnienie danych jest dobrowolne,
5. Do podanych informacji dostęp mają pracownicy Sprzedającego lub firmy zaangażowane bezpośrednio w obsługę sklepu i realizację Zamówienia, jak również w obsługę transakcji zakupu (np. firma kurierska, której przekazywane są dane niezbędne do doręczenia przesyłki, firmie autoryzującej transakcje płatnicze). W wyjątkowych sytuacjach dane osobowe Kupujących mogą zostać ujawnione organom państwowym. Sytuacja taka może zajść, gdy jest to wymagane przez prawo lub gdy konieczna jest ochrona Operatora przed nielegalnymi lub szkodliwymi działaniami.
6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania przez Sprzedającego danych osobowych zawiera dokument Polityki Prywatności.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 19.
Kupujący zobowiązuje się nie dostarczać Sprzedającemu treści o charakterze bezprawnym.
§ 20.
Dane Kupującego, podane przez niego dobrowolnie w formularzu Zamówienia towaru, są przechowywane w formie elektronicznej i zostaną udostępnione do wglądu na żądanie Kupującego.
§ 21.
Wszystkie fotografie, design, rysunki, ikony, opisy i inne informacje zawarte na Stronach Internetowych są chronione prawami autorskimi. Wszelkie kopiowanie lub ich w całości lub w częściach, wykorzystywanie bez pisemnej zgody Sprzedającego jest zabronione. Nazwy, znaki graficzne i towarowe oferowanych towarów są własnością ich producentów. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zapisem zastosowanie mieć będą przepisy Kodeksu cywilnego oraz – w odniesieniu do konsumentów – aktów prawnych regulujących ich prawo i obowiązki, w szczególności ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
§ 22.
1. Prawem właściwym jest prawo polskie.
2. Sprzedający porozumiewa się z Kupującym za pośrednictwem poczty elektronicznej i tradycyjnej oraz telefonicznie. Kupujący ma możliwość porozumienia się ze Sprzedającym za pośrednictwem poczty elektronicznej i tradycyjnej oraz telefonicznie.
3. Postanowienia niniejszego Regulaminu określające uprawnienia lub obowiązki Kupującego sprzecznie z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub też naruszające interesy Konsumentów, w tym w szczególności § 7 ust. 3, § 8 ust. 1, § 9, § 10 ust. 1, § 16 nie dotyczą Konsumentów.